Kto założył Dzielciucha?

Dzielciuch jako inicjatywa została założona w Kiełczowie w kwietniu 2021 roku przez Dominika Krawczyka. Początkowo obsługa odbiorców i darczyńców odbywała się w domu. We wrześniu 2021 roku dzięki uprzejmości przedszkola „Alto” otrzymaliśmy pomieszczenie do obsługi gości i przenieśliśmy bazę w nowe miejsce. W październiku powstało stowarzyszenie „Ruch Innowatorów Społecznych” obsługujące inicjatywę. W rozwoju Dzielciucha cały czas pomagają mieszkańcy lokalnej społeczności skupieni wokół facebookowej grupy „Dzielciuch – współdzielenie ubrań dziecięcych”

Co robimy aktualnie?

Obecnie koncentrujemy się na pomocy przy otwieraniu nowych oddziałów Dzielciucha w innych miastach. Każdy może otworzyć swojego Dzielciucha!

Kto założył Dzielciucha?

Dzielciuch jako inicjatywa została założona w Kiełczowie w kwietniu 2021 roku przez Dominika Krawczyka. Początkowo obsługa odbiorców i darczyńców odbywała się w domu. We wrześniu 2021 roku dzięki uprzejmości przedszkola „Alto” otrzymaliśmy pomieszczenie do obsługi gości i przenieśliśmy bazę w nowe miejsce. W październiku powstało stowarzyszenie „Ruch Innowatorów Społecznych” obsługujące inicjatywę. W rozwoju Dzielciucha cały czas pomagają mieszkańcy lokalnej społeczności skupieni wokół facebookowej grupy „Dzielciuch – współdzielenie ubrań dziecięcych”

Co robimy aktualnie?

Obecnie koncentrujemy się na pomocy przy otwieraniu nowych oddziałów Dzielciucha w innych miastach. Każdy może otworzyć swojego Dzielciucha!

Nasze wartości

WSPÓŁDZIELENIE

czyli zachęcanie do pomocy innym oraz dzielenia się własnymi zasobami.

OSZCZĘDNOŚĆ

czyli nie wydajemy pieniędzy na ubrania dla dzieci na bardzo krótki okres czasu.

OCHRONA ŚRODOWISKA

czyli ograniczając ilość kupowanych ubrań zmniejszamy popyt na ich produkcję. Barwienie tkanin jest drugim co do wielkości źródeł zanieczyszczenia wody na świecie. Przemysł tekstylny emituje także globalnie 10 procent dwutlenku węgla do atmosfery.

EDUKACJA

czyli pokonywanie barier oraz stereotypów dotyczących emocji podczas brania rzeczy za darmo oraz nadmiernego konsumpcjonizmu.

Uświadamianie problemów związanych z przyjmowaniem dla siebie czegoś bezinteresownie. 

Cele i strategia

  • Badania pokazują, że średnio w Polsce wydaje się na dziecko około 120 zł miesięcznie. Dzięki Dzielciuchowi chcemy aby ta kwota wyniosła 20 zł. Jednocześnie zachowując dużą dostępną bazę ubrań dla dzieci.
  • Szybka moda sprawia, że często ubrania służą tylko 1-2 dzieci. Chcemy zwiększyć żywotność ubranek tak, aby jedno ubranko służyło średnio 4-5 dzieci.
  • Obecnie baza działa we Wrocławiu. Chcemy wspierać i pomóc w otwarciu 100 oddziałów na terenie Polski.

Cele i strategia

Badania pokazują, że średnio w Polsce wydaje się na dziecko około 120 zł miesięcznie. Dzięki Dzielciuchowi chcemy aby ta kwota wyniosła 20 zł. Jednocześnie zachowując dużą dostępną bazę ubrań dla dzieci.

Szybka moda sprawia, że często ubrania służą tylko 1-2 dzieci. Chcemy zwiększyć żywotność ubranek tak, aby jedno ubranko służyło średnio 4-5 dzieci.

Obecnie baza działa we Wrocławiu. Chcemy wspierać i pomóc w otwarciu 100 oddziałów na terenie Polski.